tisdag 30 juni 2015

Det som göms och glöms...

Jag börjar få lite ont om krukor - de jag gillar mest har tagit slut och nu börjar jag använda andra krukor som jag har fått hem och numera har hemma (måste ju inte gå och köpa nya krukor hela tiden!). Men jag hittar lite krukor med "gamla" växter som inte är så mycket värda att spara eller krukor som hade sommarväxter i sig förra sommaren och som har vissnat ner, men som jag inte ställt bland de andra krukorna eller inte har tömt.
EN sådan kruka gav jag mig på häromdagen. Det fanns en hel del ogräs i denna kruka så jag började dra upp och var väl inte helt observant på vad som fanns i krukan.
Jag hittade dock denna valnöt som en ekorre gömt i höstas och säkert glömt var den var gömd. Hade inte mage att kasta den bland det andra ogräset som jag drog upp, så den fick en ny kruka så får vi se vad som händer med den...



Inga kommentarer: