torsdag 21 maj 2015

Blandade färger i kruka

Jag har några större krukor, vari två av dem har jag japanska blodlönnar. I den som står närmast huset har jag även ramslök och aklejor. Krukan som står längre in i trädgården mer i skuggan, har jag varierat växtligheten med olika 1-åriga växter (annueller). Nu här i vår tog jag ett beslut om att jag skulle ha liknande perenner som i den andra krukan med lönnen i. Så jag tog och rensade upp lite och började plantera lite ramslök (älskar ramslök och använder det en hel del i sallad och matlagning) samt två plantor rosa förgätmigej (för jag kunde inte motstå dem när jag såg dem!)
Våren hade kommit igång när jag gjorde detta, men alla växtligheter hade inte gjort det, bl.a. hade inte löven sprukit ut ordentligt på lönnen. Då såg det ut så här i krukan
Nu har det växt till sig lite i krukan och även två aklejor har kommit på plats. Det blev riktigt färgsprakande i krukan - härligt med kontrasterna rött och grön mot den gråa krukan och det svarta planket som står bakom.




Inga kommentarer: