söndag 8 mars 2015

Årets första frön i jorden!

Jodå  jag finns kvar här...!
Det har varit en tuff höst och vinter - sjukdomar och annat jobbigt som tagit en hel del kraft från mig. Hoppas jag är på banan igen nu! Trott flera gånger att nu så, men sedan drabbats av bakslag.

Hur som helst nu blickar vi framåt!
Idag har det verkligen varit vår i luften och jag känner att jag har fått njuta av det.
Idag fick jag äntligen de första fröerna i såjord. Jag har investera i ytterligare en "Pluggbox" från Nelson. Den första har varit med mig i många år nu och behövde lite sällskap - varit så nöjd med den.
Jag bestämde mig för dessa fröer denna dag: 
I första Pluggboxen blev det djungelgurka (en positiv överaskning förra året, som jag inte tror jag kan vara utan), aubergin (för att det fungerade förra året), salladslök (första gången jag prövar) och jätte verbena (jag köpte en hel del av dem förra året - hoppas det blir lite billigare om jag så själv i år) i den andra Pluggboxen blev dettre olika tomater och två olika paprikor. Tanken är att jag nog kommer att dela med mig lite även i år (hade ju så många förra året).

Så här ser förpackningen till Pluggboxen ut:
Nu står de så fint på den tillfälliga extrahyllan som kommit på plats även i år.
Årets första frö i jorden!

Inga kommentarer: