tisdag 6 januari 2015

Årets första projekt

Sista lediga dagen på julledigheten!
Igår åkte vi till Blå Planeten i Köpenhamn - ett utflyktsmål som aldrig blev av i somras.
På vägen hem blev det även ett stopp på IKEA, och vi passade på att både leta inspiration samt stoppa något i magen. Barnen har ett behov att få komma in i sina rutiner igen med skola, fritids samt förskola. Själv känner jag mest att jag gärna kunde vara ledig en stund till...!

Igårkväll fick jag äntligen ett ryck och tog tag i kökets röriga hörna. Detta är årets första projekt!
Där bakom ugnen har det samlats allt möjligt, men mest papper som är på väg till rätt pärm.
Kanske har det att göra med att vi inte har något färdigt kontor/arbetsrum, utan alla pärmar finns i en back i källaren...?
Jag skulle sorterat ut redan i somras och på höstlovet, men hade inte lust! Ingen har dock tagit uppgiften ifrån mig, så den fanns kvar.
Det har även stått en radio i hörnan, men den fick åka. Jag fick ju en fin högtalare till mobilen i julklapp av mannen och därifrån körs all musik och radio så radioapparaten hade gjort sitt. Den ersattes dock av en förvaringsenhet som kom upp från källaren, för att lägga lite papper i. Lite vit bets eller lasyr på den så kommer den att smälta in bättre i hörnan. Jag har en enhet med mindre lådor som stått där tidigare (ovanpå radion) och den får stå kvar till småsaker och alla laddade bland annat.
Jag har två metallsamlare som får stå kvar, men en stor tidningsskriftssamlare fick gå i lådan för återvinning.

Det var en hel del som sorterades ut, här är en del, men inte allt...

Så här ser det ut nu. Det som återstår är bara att sortera in alla papper! Men jag är ju ledig hela dagen idag ju!!
 
 



Inga kommentarer: