fredag 8 augusti 2014

Sista semesterdagen

Mmmmm - smakade lite på orden. Känns lite vemodigt - det har ju varit så skön och underbar semester!
Dock märks det på barnen att de varit lediga länge. De längtar till sina vänner på förskola och fritids.
Emellanåt känner väl jag också att det är skönt med vardagens strukturer och rutiner. Men så den längtan över och så fortsätter jag njuta av ledigheten!!!
Jag investerade i två tidningar idag - just nu funderar jag över VAR jag ska sitta - i hammocken eller i loungen - och bläddra i dem....
Härligt vardagsbekymmer! Framför allt att det inte handlar om NÄR jag ska hinna bläddra i dem.
Förbereda mig mentalt för måndagens arbetsdag, det får bli på söndagkväll!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men visst är det inte bara barnen som längtar efter sina vänner i skolan! ;-)