söndag 17 augusti 2014

Gröna fingrar

Igårkväll (läs lördagskväll) gullade jag lite med mina tomater. Det har varit lite sämre väder denna vecka som passerat. Temperaturen har sjunkit och det har regnat - det kan väl vara ok... Men det har varit en del åskskurar och det har blåst ordentligt emellanåt! Det är vinden som varit boven i dramat kring mina växter.Krukorna har blåst omkull, hagel har slagit sönder en del blad mm. De har inte haft det lätt denna vecka.
Jag gick över alla tomatplantorna i går kväll, klippte bort en del blad, men även en del stjälkar som knäckts. Sedan skördade jag en del av tomaterna. Passade även på att binda upp dem lite bättre på sina håll!

 Efter allt tomat-trädgårderande var jag verkligen helt grön om fingrarna - fysiskt väldigt grön!!
Dottern tyckte det var lite roligt att jag hade gröna fingrar på riktigt och att det inte bara var något som någon sa...

Inga kommentarer: