onsdag 23 juli 2014

Skördat potatis!

I förgår när vi skulle grilla, beslöt jag mig för att se vad det blivit av potatisen i potatissäckarna. Valde att titta på den säcken som jag har mandelpotatisen i. Jag tömde säcken och det blev en hel del potatis av det, särskilt med tanke på att jag nog planterade lite för många potatisar i säcken, att jag glömde kupa dem samt att jag har glömt bort att vattna de vid några tillfällen, så de har blivit så uttorkade att jag trodde att de utom all räddning...
 Denna säck tömdes.
 Visst fanns det en del potatis  när man började gräva lite...
Egna potatisar - det blev verkligen en festmåltid! Mandelpotatisen var god, kokade även lite egna bönor, grillade lite av den egna squashen. Till detta egen sallad med egna paprikor...
Det är inga stora mängder, men de måltider som det är en hel del egenodlat på tallriken njuter man extra.

Inga kommentarer: