torsdag 31 juli 2014

Skarven Sture

Nu när jag fyllde år önskade jag mig lite olika saker till trädgården. Jag fick en del pengar, så i måndags cyklade jag och ena sonen ner på staden och inköpte en skarv som jag önskat mig länge. Gillar dessa fåglar, hur de sitter på stenarna ute i vattnet och solar/torkar sina vingar (de har en speciell stil. En keramiker har gjort skarvar som kan dels sitta på pinne i trädgården eller stå på bara backen. Nu bor en sådan skarv hemma hos oss! Detta är skarven Sture - visst är han fin!?

Det blev även en liten peng till en limegrön blomma (svårt att göra den rättvis med tanke på färgen, med kameran...)

Av min svåger och svägerska fick jag den fina vattenkannan som jag önskade mig:

Mycket nöjd med hela helgen som passerat och allt firande som skett. Ja - jag gillar verkligen att fylla år!!!

Inga kommentarer: