måndag 7 juli 2014

Odlarglädje!!

Jag odlar för att jag tycker att det är kul, för att det är spännande att se om det blir något, men även för att jag tycker att det är gott! Nu för tiden, i denna trädgård, odlar jag allt i kruka.
När jag gick och trädgårderade idag, upptäckte jag till min glädje att det kommit fler paprikor! Plötsligt var där inte bara en svart paprika utan två! Sedan har det kommit en stor på en planta samt tre paprikor på spetspaprikan som jag fick av en kollega.
Dagligen plockar jag ett par sockerärtor (ångrar mig nu att jag inte satte fler!).
Min squash hade jag inte stora förhoppningar om. Jag har aldrig misslyckats med squash, men jag har aldrig heller haft den i kruka. En, två plantor brukar räcka gott och väl. Min squach jag har i år (en för mig ny sort "eight balls"), valde jag att testa för den såg rund och trevlig ut. Sen är det ju kul att variera sig. Jag satte 4 frön och alla tog sig. Tidigt började de blomma, men sedan hände inget mer. Jag började pollinera - inget hände. Sedan bleknade de - fick för mycket sol kanske, så jag valde att flytta dem och nu verkar de trivas! Idag såg jag att det börjar komma squash också i krukorna...
Jag blev helt uppspelt!! Detta är sann odlarglädje!






Inga kommentarer: