tisdag 15 juli 2014

Mer på gång efter regnet...

Det har verkligen kommit lite regn - nästan 50 mm i går! Det behövdes regn och det har inte slagit sönder allt för mycket av växtligheten. Det var skönt att inte behöva vattna så mycket!
Idag har vi mest tagit det lugnt, barnen badat, jag pulat runder och även hunnit trädgårderat lite. När jag gick runt och spanade på växtligheten såg jag bland annat att min majs tagit sig bra. Det har kommit ax på den nu! Majs är helt klart något jag kommer att odla fler gånger. De är så fina i bladen och denna sort, popcornmajs, är lite röd i stammen.
När mina föräldrar bodde i huset försökte min mor odla stockrosor, men till sin förtvivlan blev det aldrig något. Idag upptäckte jag denna lilla cerisa skapelse, på uppfarten som ska stensättas...
Den får stå lite till i alla fall.
Idag skördades två squash, lite bönor och en paprika! 

 Passade även på att fortsätta spaljera upp silverpäronen. Då upptäckte jag en besökare som gillar våra silverpäron... Bilden gör inte hen rättvis - de orange hårspröten som på denna bild pekar nedåt, var väldigt glänsande. Lite svårt att få en bra bild.

Inga kommentarer: