fredag 4 juli 2014

Lite skydd mot insyn

Minsann - om det inte blev en tur till Åbergs Trädgård idag igen... Jag skulle köpa mig lite gräs att ha bredvid krukan med murgröna som står på trädäcket. Tycker det är för mycket insyn i poolen. Sagt och gjort - iväg det bar - och hem kom jag med lite annat också!
Men jag fick mina gräs (ett miscanthus som är lite limegrön/ljusare grönt i bladen) som jag planterade i vars en kruka och de hamnade på var sida om krukan. Det blev klart bättre - det vill säga mindre insyn till poolen.

 För att minska insynen från uppfarten till huset hamnade det även några krukor här efter dagens inköp.   Uppe på muren mellan kärleksörterna hamnade ett gräs (som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter). I två krukor, som hamnade på trädäcket framför/lite vid sidan om kärleksörterna, planterade jag lite tobaksplantor tillsammans med en söt liten stjärniobelia.
 
Blev väldigt nöjd med mina inköp, men kom på att jag glömde att handla till två andra krukor som jag delvis har andra växter i, men behöver fylla på...
Det blir väl till att åka till Åbergs fler gånger!

Inga kommentarer: