torsdag 24 juli 2014

Det kan bli majs!

Majsen växer och nu finns det även början till kolvar!
Jag har inte drivit fram dem själv, utan jag köpte 5 plantor som jag satte ner i en kruka, mest för att det var roligt att se om det skulle bli något. Denna sorts maj är en "Popcorn-majs". Gillade plantorna för de var härligt ljusgröna i bladen och rödtonade stjälkar.
Mycket i mina "köksträdgårds"-krukor är mest för att det är kul att se om det funkar! Lika glad varje gång jag upptäcker att det kommit något eller att jag ser att det har växt till sig. Sådan härlig glädje.

Imorgon (fredag) fyller jag år. Fastän jag har gjort det rätt många gånger är jag barnsligt förtjust i att fylla år!
Jag önskar mig lite olika saker till trädgården eller som har koppling till trädgård. Ikväll när jag vattnade växterna (vilket jag gör med trädgårdsslang som jag drar runt), blev jag åter påmind om att jag skulle vilja ha en ny vattenkanna. Det fungerar bra med vattenslangen, men till vissa växter skulle jag vilja ha en vattenkanna...
Jag har spanat in Fiskars ergonomiska vattenkanna - kanske inte så roligt/snygg, men den känns vettig.

Inga kommentarer: