fredag 27 juni 2014

Välkommen besökare

Jag tycker att det är för lite insekter i trädgården. Idag, Hela dagen, har jag dock sett ett par humlor som frenetiskt jobbat sig fram på den bedårande fjärilslavendeln (har ett par stycken). En besökare som är hjärtligt välkommen och som får återkomma med sina vänner ;-)


På tal om besökare - på söndag är det dags för Tusen Trädgårdar. Klicka HÄR för att komma vidare till deras sidor. Jag och grannen ska åka iväg och besöka några trädgårdar! SÅ roligt det ska bli - ser verkligen fram mot detta - spännande att få se några trädgårdar live som man tassar runt i virutuellt. Ska du besöka någon öppen trädgård på söndag??
Tusen trädgårdar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för tipset om tusen trädgårdar, ska besöka minst en av dem i dag! Jag har ju ganska många flygande små gäster som jag gillar i min trädgård, men igår flög en av dem in i mitt sovrum! Inte lika roligt! Det var en bamsestor bålgeting! Det stod på nätet att drottningarna är mellan 25 och 35 millimeter! Men denna var säkert 5 cm!!! Det tog en stund innan jag fick ut den, men nu får fönstret vara stängt tills jag letat fram mitt gamla myggnät!
Ha en fortsatt lugn och skön sommar!
Vilhelmina