måndag 9 juni 2014

Kanske det kan bli någon gurka...

Jag har prövat en för mig ny typ av gurka - bara för att det är roligt. Djungelgurka.
Jag har aldrig odlat gurka överhuvudtaget tidigare, men skam den som ger sig!
Jag satte några fröer och plötsligt kändes det som det var gurkplantor i hela köksfönstret. Några plantor satte jag ut tigit, med ett "hittepå" som skulle skydda mot den lite kalla luften och de kyligare nätterna. Blev sådär bra...
Jag plockade bort skyddsplasten och plantorna har farit lite illa, både under tiden med plasten och även efteråt.
Nu såg jag dock att det kommit nya skott som klättrar uppför armeringsjärnet och det fanns både små blommor och anlag till kanske blivande frukt...
Ja, det kanske kan bli några små söta gurkor trots lite dålig start?


Inga kommentarer: