torsdag 29 maj 2014

Lotion med pigment

Vi har haft en ganska lång vår i år (till skillnad från t.ex. förra året). Nu känns det även som om sommaren har kommit. Det har varit varmt på dagarna och flera kvällar har varit ljumma.
Det är nu man klär sig i kortare byxor, kjol och klänning. Jag har inte mycket pigment och då jag har lät för att bränna mig är jag ganska noga med att smörja in mig, vilket gör att det dröjer innan jag får "färg" (om den inte är ilsket röd). 
I år hittade jag en lotion som har lite färgglans i sig. Det är Dove som har en "Summer glow". Den finns i två nyanser, en för ljusare hudton och en för mörkare. Jag tänkte att jag skulle testa den, då jag ändå behövde en ny lotion. 
Nu har jag inte prövat "brun-utan-sol", men denna lotion tycker jag fungerar bra. Benen (framför allt) var inte kritvita utan fick en lite nyanslyster. Den är inte kladdig utan går bra in i skinnet. Tycker att det blir en jämn nyans.
I slutet av sommaren kanske man ska gå över till den mörkare nyansen...?


Inga kommentarer: