tisdag 6 maj 2014

I köksträdgården

I vårt förra hus hade jag en stor köksträdgård där det odlades en hel del.
I denna trädgård har vi prioriterat annat och i stället försöker jag mig på att odla i krukor. I helgen utökade jag min köksträdgård med ytterligare krukor. Det är rabarber, vitlök och olika plocksallader i en kruka, samt att jag har rensat upp bland min mynta.
Investerade i en ny malört. 
Mina jordgubbsplantor ha jag delat och planterat om - nu har jag 4 krukor med jordgubbsplantor. Sedan odlar jag potatis i odlingssäckar - och de rackarna är redan på väg upp!! (se nedersta bilden).
Jag har sedan tidigare persilja, gräslök, kinesisk gräslök, citronmeliss, andra salladssorter.
Inne i fönstret (på odlingshyllan) har jag tomater, djungelgurka och aubergin
Har även tänkt att odla ärtor, squasch, bönor, morötter, rädisor och jordätskockor.
Det ska bli spännande och se hur det går...




Inga kommentarer: