söndag 6 april 2014

Städning i trädgården påbörjad

Igår, lördag, började jag städa lite ibland krukorna och lite under vårt trollhassel. 
(Trollhasseln fick min far i en julgrupp han fick en jul för ett gäng år sedan. När julen var slut och våren kommen satte min mor ut den i trädgården. Min man och jag köpte huset av mina föräldrar för ca 4,5 år sedan. När vi skulle göra om i trädgården för 2 år sedan och gräva ut för pool och för att jämna till flyttade vi detta träd till en annan plats i trädgård. Till min glädje har det klarat sig!)

Där vid trollhasselns fot, under alla löv och kvistar fanns det lite grönt...
 ... och lite annat levande!

 En lite "näsa" hade minsann slagit rot ...

 ... och så även en valnöt!

Njuter verkligen av våren och är nöjd med att det inte går för fort utan att man hinner med både det ena och det andra!

Inga kommentarer: