onsdag 2 april 2014

Mina orkidéer

Det har varit en hel del växter och blommor här i bloggen nu - men det hör väl våren till tycker jag?
Jag tycker att jag inte alltid hinner med mina växter här hemma - det är så mycket annat som ska hinnas med också. Det har gjort att jag inte har lika mycket växter hemma som jag hade förr. Samtidigt är fönstren mindre i detta hus än i vårt förra - vill ju ha in en hel del ljus...
Jag har en del orkidéer - det är nästan de enda blommande växterna jag har, förutom någon porslinsväxt. Jag tycker att jag har blivit rätt dålig på att sköta även dessa - men det kommer nya stänglar med vackra blommor rätt ofta ändå. Just nu har jag några fina i köksfönstret som har funnit med sedan vi flyttade in 2010. Den vita hade jag nästan gett upp hoppet om och var på väg att sortera ut - men vilken tur jag inte gjorde det! Se vad den blommar!

Inga kommentarer: