måndag 7 april 2014

Årets persilja

Jag passade på att köpa mig ny persilja i helgen som jag planterade i en kruka som jag kan hänga över räcket till trappan. Då persilja är tvåårig brukar jag ha två uppsättningar - en som är ny för året och en som är inne på sitt andra år...

Jag köpte mig även gräslök och smultron. Här tillsammans med citronmelissen från förra året som jag klippt ner och ramslöken som jag också köpte in två nya plantor av innan i vår.
Denna helg har inte varit lika vårlik som förra - dimma och lite råare och kallare. Men med tanke på hur långt vi kommit i kalendern och hur långt växtligheten har kommit så är det väl ok med att inte solen strålar varje dag...

1 kommentar:

Maria sa...

Åh va härligt att få sätta ut örter! Här ligger det fortfarande snö och det var -7 grader i natt. Så det är på håret att krokusarna vågar visa sig.