torsdag 27 mars 2014

Projekt - Hammock!

Jag gillar att ha något projekt på gång. Det kan handla om att jag ska pyssla något (tyvärr har det blivit mycket mindre av den varan) eller så kan det vara att jag ska leta reda på något som jag vill ha/trånar efter. 
Förra året fyllde både jag och min man nolla och vi hade lite fest för släkten intill min födelsedag på sommaren, med poolfest. 
Jag har pratat en del om att jag vill ha en hammock till vårt trädäck. Den får inte vara för liten (alla barnen ska få plats  tillsammans med mig), inte för stor (främst inte för hög, utan det ska vara mysig att sitta under "taket"). Jag vill helst provsitta så jag känner att det blir bra...
Det blev att vi fick lite pengar för att kunna köpa oss en hammock. Då jag har en morbror, tillsammans med fru, som är väldigt händiga och hade de tillverkat en present som symboliserade vad pengarna var till. Han snickrade och hon sydde och resultatet blev denna fina minihammock. 



Nu börjar mitt letande igen då jag inte hittade vad jag sökte i slutet på sommaren/början på hösten förra året. Spanat lite på nätet - dags att börja åka ut och testa hammockar... ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det härligt med hammockar!
Min farmor och farfar hade en och jag bodde nästan i den på somrarna förritoden!
Dock har jag aldrig tänkt att jag själv kunde ha en.
Mitt projekt som ska vara klart innan sommaren är att köpa en ny stor hängmatta! Min gamla fick jag kassera ifjor efter tolv års trogen tjänst!

Kram
Vilhelmina