måndag 24 februari 2014

Sortera och rensa

Vad kul att se att det finns ni som hittar hit till denna - min nya blogg. En blogg där jag delar med mig av min vardag, tankar, tips och idéer. Kan inte låta bli att undra vem ni är... Ni är alla välkomna till min lilla vrå!!

Då har vi avverkat en sportlovsvecka och ska tillbaka till verkligheten igen.
En vecka som har swischat förbi. Det har varit en del småprojekt och en del som har bockats av på "att-göra"-listan.
Här hemma har vi valt att ha ett sovrum till barnen och ett lekrum till dem som de delar på. Vi tycker att de har varit så små att de inte har haft behov av egna rum.
Dock håller vi på att inreda vinden, där vi så småningom kommer att flytt upp och då får barnen vars ett rum på andra våningen.

Ett projekt har varit att rensa i barnens hyllor bland böcker och leksaker i lekrummet.
Det känns rätt skönt att kunna konstatera att det finns inga trasiga leksaker på rummet (i skrivandets stund i alla fall), sorterat ut leksaker som de har blivit för stora för samt plockat bort de böcker som vi aldrig läser och ersatt dem med några nya.
-"Det blev ju fint mamma..."

Det känns skönt att titta på den fina ordning som nu är i hyllorna och lådorna. Att det är saker som de leker med  och det skadar inte att sortera lite ibland alla leksaker de har. Tror nog att man skulle kunna sortera och rensa ut mer, men vi tar lite i taget ;)
Ja, det börjar väl bli dax att ge sig på min egen garderob - där har jag varit duktig på att trycka in saker - gärna extra saker som kanske inte ska vara där...


Inga kommentarer: