onsdag 26 februari 2014

Egen färsk persilja i februari!!

I helgen hittade jag min krukan med persilja som stått ute sedan förra våren. Till min glädje har den klarat sig bra och vuxit lite i den tidiga vårvärmen som faktiskt kommit här nere. Så i måndags när vi skulle ha korvstroganoff kändes det lyxigt att gå ut och klippa av persiljan för att ha EGEN färsk persilja i maten. 
 Projekt för denna vecka är att inhandla lite fröer som jag kan så med barnen. Funderar lite på vad man ska testa i år...



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lotta!
Jag har ju redan tipsat om squash!
Kul att odla för både små och stora!
I fjor upptäckte jag, kanske alla andra visste innan, att ju mindre tomaterna är desto tidigare går de att skörda! Ganska logiskt egentligen! Under förutsättning att man sår dem samtidigt alltså!
Jag odlade Wilma ifjor, en liten ampeltomat med tomater som små vindruvor. Söta och goda och mognade ganska tidigt på sommaren!

Idag köpte jag majs som jag ska så imorgon. Det är nog inte så lätt att lyckas med, men desto roligare om man gör det!

Lycka till med odlingarna!
Vilhelmina